Vincent op stage in Kaapstad Zuid-Afrika

weekendje weg

26-04-2009

Hey hey, alweer een paar dagen geleden dat ik wat geschreven heb. Is natuurlijk ook weer een hoop gebeurd zoals je ook niet anders verwacht had. 24ste slaan we gewoon over want dat is even kijken, de afgelopen vrijdag... nouja het was een leuke dag.. ach laten we het toch maar doen. Vrijdag had ik een fitness test op me stage. Een 4 uur durende fitness test. Nouja ik wist van te voren niet dat het vier uur lang zou duren dus ik was na een uur toch heel erg tevreden over me zelf, totdat bleek dat dat dus alleen de warming up was... me mond sloeg inderdaad even open van verbazing, en nee niet van een mooie dame. Goed ik heb zo goed mogelijk gepresteerd naar mijn vermogen. Wat me opviel was dat ik sommige oefeningen gewoon goed mee kon doen. De rest naja laten we het er maar niet over hebben. Na de fitness test heb ik me gedoucht, en ben ik me een `` vriendin en vriend`` voor lunch een hapje gaan eten, we hebben enorm veel lol gehad en veel gepraat.... Dus na een 2,5 uur durende lunch moest ik toch eigenlijk ook wel weer terug, oki wij terug gereden in de auto... op me stage aangekomen waren ze een hockey wedstrijd aan het spelen, ik gaf de suggestie om een biertje te pakken en te kijken. GOOD IDEA DUDE. Was het antwoord.

Goed na dat het gebeuren ben ik gaan wandelen naar de supermarkt. En nee ik ben niet met mijn fiets gegaan want ja die stelen ze gewoon. Ook al zitten er 3 sloten omheen. Dus goed lopen, een uur. No problem.... Ineens een regenbui waar zelf een Nederlandse veteraan depressief van zou worden. Ik zal jullie zeggen, ik heb gevloekt, word je gek van! Oki terug van weg geweest snel gekookt. En een filmpje op me laptop op gezet, bad vol laten lopen en hoppa relaxen met een flesje rode wijn. Op de vrijdag avond 9 uur. OKi oki, jullie hadden vast allerlei wilde verhalen verwacht met uitgaan, sorry niet van gekomen. Heb immers mijn moeder lief beloofd dat ik het niet te gek zal gaan maken, dus dat doe ik ook niet ( hehehe). Goed gaan slapen, volgende dag zaterdag dus moest ik vroeg op omdat ik me team moest supporten, trainer was niet al te blij met me. Had me spelerskaart nog niet in orde, en hij wilde graag de ``flying Dutchmen`` introduceren op de zuid afrikaanse rugby velden. Ik loop zelfs bijna alle negers eruit, dus ben best trots op mezelf!

Maargoed de zaterdag dus... me team verloor, alle andere teams van de club verloren ook, moet ik eerlijk zeggen, het was echt honden weer, slechter zelfs. Sorry Mich, ik zou fotos maken, dat ging echt even niet door. Dus na alle 4 wedstrijden te hebben gekeken was ik helemaal doorweekt. Was depressief en boos omdat ik dus nu met regen zat die ik juist dacht te ontvluchten in Nederland. NOT... goed ik naar huis, took a shower, ate something. En toen belde alex, de zoon van Robert van der valk. Hij vroeg of ik zin had om een drankje te gaan doen. Yeah sure why not, pick me up at 9 cause im watching rugby right now. Cheers.... Ok nou om even een lang verhaal kort te maken, het was super gezellig.... Iedere dame keek me wel aan in de club, dus ik vroeg alex whats wrong with me. He said: You're a tall guy with a accent, those two are the magical couple. Nice. Little bit too much self confidence after hearing that. Goed het was laat geworden, dus ik wij naar huis nadat ik bij 1 of ander kraampje een burger naar binnen had gewerkt! Had ik niet moeten doen want 15min later had ik buikpijn.

Goed de zondag aangekomen, er was super goed weer voorspelt dus ik was van plan om naar het strand te gaan om daar eens even lekker me south africa boek uit te lezen. En natuurlijk gewoon te chillen. Feest ging niet door, en nee het was geen slecht weer. Alex belde op, your keen of going to our holiday house in the north east?~Yeah sure why not. Dus goed achteraf ook een super goed idee. Op de heen weg naar het vakantie ``VILLA`` reden we capetown uit, nou mam en pap even onder ons, je weet toch wel van die dagen dat we naar de tv kijken en gewoon sloppenwijken zien met duizenden mensen en krotten... Wat ik hier heb gezien is gewoon niet normaal, word je toch even met je beide benen op de grond gezet. Want die mensen hebben echt helemaal niks te spenderen. Zo arm zijn ze. Goed eenmaal bij het huisje aangekomen wist ik gewoon niet wat ik zag...... een paar villa´s op heuvel, met een uitzicht waar je gewoon uw tegen zegt. Bergen over de hele horizon zover je maar kan kijken. En dan viel ik gewoon in stilte... ik denk voor 1 van de eerste keren in heel me leven kon ik alleen maar in het gras zitten en staren naar al het moois wat ik zag, het was neee het is gewoon perfect. Paradijs. Moet ik even bij zeggen nu ik dit type, zit ik ook lekker buiten op het terras van de villa met het zelfde mooie uitzicht, alleen wel schemering. Maar hier word je gewoon rustig, zelfs ik. Goed nadat we een paar uurtjes lekker hadden genikst lieten ze me de omgeving zien, we waren met heel gezin van der valk. Super gezin gewoon.... Sharon de vrouw van robert, ook een lief mens... Maargoed ik dwaal weer af, wij gingen naar een brouwerij waar ze eigen bier maken en natuurlijk niet te vergeten ook wijn, na het 1 en ander geproefd te hebben zijn we via vele omwegen terug gereden om mij alles te laten zien. Ik moet helaas bekennen dat ik gewoon vergeten ben om fotos te maken, zelfs toen we langs de weg reden er gewoon een enorme groep bavianen langs de weg liepen. Alsof het niks was, gewoon heel normaal. Goed ik ga stoppen want we gaan nu zo barbecueën. Lekker, en gezellig met een lekker glas rode wijn. Mis het stiekem wel hoor pap, net nu we zo gewent waren saampjes een glaasje te drinken.

Hele dikke kus

Vince

vincent

lieve luitjes,

Ik voel me super vereerd dat ik zoveel reacties krijg van jullie.... heb ik jullie toch allemaal een beetje bij me. Vind het leuk dat ik ook wat van jullie hoor, so keep it on(A). Ik heb het idd naar me zin, beetje TE druk, tot nu toe nog geen enkele avond echt thuis gezeten... word echt door allerlei mensen uit genodigd enz. BTW SA is zeker een aanrader, een hele andere cultuur maar echt de moeite waard.

mams en paps

Hoi kanjer,

Leuk eeeeeeeindelijk weer een verhaaltje te lezen. Iedereen zit te popelen hoor! (ook die skipers!) Laat die Afri's maar eens een hollands poeppie ruiken met hardlopen.Als je ze voor blijft, o.k. Lig je onder, bad luck!!! Er zijn altijd wel wat specialisten te vinden die heel wat ervaring hebben met oplappen van onze jongste raddraaier.

Moeders draait rondjes om de pc, wanneer er weer nieuws uitkomt en paps kijkt scheel naar een inmiddels verzuurd glaasje wijn wat zo ook niet smaakt. Zal wel slijten(hoop ik).
De ganzen maken het prima bij Claudia, het leven bestaat uit niets anders meer. Ik verwacht haar elke dag aan de deur te zien met donsveren over haar lijf.
Ze vreten vier keer zoveel en poepen voor acht( die ganzen dan)

Als jij straks een neutje neemt doen wij het ook.( heb wat in m'n keel, maar weet niet wat het is)
We kijken uit naar nieuwe avonturen en foto's en denken aan je!
Liefs en een kus, mams en paps.

irene

hoi vincent

heb al je verhalen van je gelezen en ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt
dat heeft je ex zoonvader maar goed voor je regelt zo'n mooie stage plek
wel jammer dat het elke keer zo regend maar troost je het heeft hier de afgelopen dagen ook flink geregend
hoop wel voor je dat je ook nog lekker de zon krijgt te zie dan voelt een mens zich toch lekkerder
nog drie weken dan ga ik naar daisy toe ben dan wel blij haar weer te zien
nou jongen maak er nog iets moois van en geniet er van
groetjes irene

Wendy

Hee lange Vince,
Inmiddels bijna einde van een rare Koninginnedag. Je wordt waarschijnlijk wel bijgepraat over de gebeurtenissen vandaag. ..
Goed dat jij daar zit en kunt genieten van de mooie dingen op aard! Wel voorzichtig doen op de fiets he! Surprisefeestje was trouwens een groot succes, heel jammer dat Dennis zijn 'kleine' broertje er niet bij kon zijn. We denken aan je, tot snel. Kus zus Wen

luckyday

He,

Ik vind het leuk om je verhaaltjes ( nou ja, je verhalen) te lezen en ook leuk die foto's erbij.

Ik blijf ze lezen om te weten hoe het daar met je gaat en om je avonturen te volgen.

Blijf ons leuk op de hoogte houden dan blijf ik ze lezen.

Liefs

vincent

hooi,

lieve wen, ik hoorde van mama inderdaad wat er gebeurd is in nederland. is verschikkelijk! ik denk dat papa komende dagen veel moet werken dus. gelukkig was de party een succes, ik had me bijna versproken, want had dennis zaterdag aan van de telefoon om het te feliciteren... hij had gelukkig niks door(A). Hoe gaat het met me kleine reus? en met jullie? hebben jullie al wat beter weer? dikke kus Aan hem! en jullie natuurlijk.

Irene, leuk dat je me blog ok leest:D doet me goed, hoe gaat het met jullie in holland? Jullie zullen het wel rustig hebben nu? ofnie niet? hoop dat als je daiss opzoekt wat beter weer heb! ga je alleen met mar? of heeft aad toch besloten om ook mee te gaan? ik zal aad idd even een mailtje sturen, om hem nogmaals te bedanken, ik hou je op de hoogte. kus