Vincent op stage in Kaapstad Zuid-Afrika

BONJOUR TROUWE LEZERS

28-04-2009

Lieve mensen, ik wil aller eerst even iedereen nogmaals bedanken voor het zenden van de berichten op de website, de smsjes die ik krijg, en de persoonlijke emails en telefoontjes. Ondanks ik het hier zo enorm naar mijn zin heb en het ook druk heb, probeer ik toch even iedere dag op me mail te kijken om te zien of ik wat heb ontvangen. Doet mij veel deugd en voel me ook gesterkt om wat van het vertrouwde thuis front te horen. Echt super!! Nick, edward en dennis en vele andere ik weet dat ik beloofd had om het afgelopen weekend te skypen met jullie. Is er helaas niet van gekomen omdat ik natuurlijk plots naar een vakantie huis was geweest, waar ze dus helaas geen internet hadden. Ik stuur jullie een mailtje met waarneer ik gewoon een paar uurtjes inplan voor jullie om eens even lekker bij te kletsen of over skype of over msn etc. Verder wil ik even mijn grote broer dennis feliciteren met zijn verjaardag. Hoe vond je de surprise party? Geef een dikke kus aan me grote reus he, MIJN grote reus.

Nou om even te vertellen wat ik afgelopen twee dagen gedaan heb ga ik terug naar maandag de 27de. Nadat ik terug gekomen ben van de villa ben ik door alex af gezet bij me appartement. Meteen ben ik boodschappen gaan doen. Wil even een compliment maken aan mijn lieve ouders! Ik ben ze heel dankbaar dat ze me hebben leren koken, want in tijden als dit komt het heel goed van pas. Nog geen enkele keer fastfood gegeten. Eet veel fruit om de schade die ik oploop met rugby in te halen. Wat me ook opvalt is dat iedere keer als ik boodschappen doe, ik nu heel bewust ben van wat ik koop. Africa is in een hoop opzichten heel goedkoop vergeleken als bij ons, maar met voedingswaar maakt dat niet echt heel erg verschil. Omdat ik natuurlijk niet weet wat er komen gaat in de komende weken of maanden (ivm namibie, en andere tours) probeer ik zo goed als het kwaad als het kan een soort budget op te stellen. Dit zal komende tijd steeds beter gaan als ik een beetje gewent ben aan het soorten eten etc, ik heb ondertussen de halve stad al afgezocht en gevraagd en het is me eindelijk gelukt een winkel te vinden die de echte Nederlandse kaas importeert en verkoopt. JAHOE!!!!!!!!!! Ik betaal er meer voor dan anders, dus beperk het tot een stuk kaas eens in de twee weken. Verder de melk is hier anders, maar toch drank nummer 1, Hoewel ik s'avonds hier ook vaak een glaasje wijn drink of een paar pints met verschillende soorten mensen die ik hier ontmoet heb.

Maargoed zoals gewoonlijk dwaal ik weer eens af van mijn verhaal, maandag waren we gebleven. Goed, nou ik ben dus boodschappen gaan doen en gaan koken. Tijdens mijn avond eten( eindelijk een momentje of rust voor me), belde alex op dat die stond te wachten voor de deur. Ik deed open er stond een hele groep te wachten, HURRY UP MEN, ok ok even snel door eten want een drankje op de lege maag kan de mijne nog steeds niet aan. Ik nog snel twee bruine boterhammen in me hand mee genomen in de auto en hoppa, naar weer een nieuwe bar/pub/club. Ik zal jullie zeggen, die gasten hebben een heel plan op gesteld volgens mij, ze willen me alle leuke uitgaans stekjes laten zien, no problemo for me natuurlijk. Goed vanavond stond er een leuk sfeervol pubje/barretje op het menu. Weer had ik voor een euro een enorme pint. En we zaten lekker te kletsen. De avond vorderde en het werd al laat dus besloten we om naar huis te gaan. Eenmaal bij de auto, kwam er een neger naar ons toe in een fel geel gekleurt vestje. Van ervaring zei ik meteen, nee ik heb niks voor je( als je ze wat geeft, volgens ze je de hele stad door en staan ze de volgende dag met 100 man voor je huis). Maar nee het was een parkeer wachter. Hoe leg ik dit uit, dit zijn vaak ongeschoolde mensen die een stukje wijk in de gaten houden. Als je je auto daar parkeert moet je hun geld betalen omdat ze zogenaamd op je auto passen, HELL NO.... Ze komen naar je toe om geld te vangen. Betaal je niet, schoppen ze je hele auto in tienen. Nou als het er nou 1 is, kom maar op... maar het krioelt er van dat soort mensen.... Dus je moet wel betalen. Politie doet er niks aan, want die zijn er niet, of staan aan hun kant, of ze geven er geen ruk om.

Goed ik was thuis, snel wat melk gedronken en met bedje in gedoken, want moest dinsdag weer vroeg op. Dinsdag ochtend had ik het behoorlijk zwaar, kon moeilijk me bed uit komen, en het weer was nou ook niet dat je zegt jottem. Goed ik naar me stage. Ik me verslag voor school gaan maken en werk voor hun. Nou ik heb op me laptoppie office 2007. Mensen daar werken nog met office 2000 ofzo. Dus die keken hun ogen uit wat je allemaal niet al kan doen met bijv lay out etc. nou ik beloofd dat ik achter een engelse office aan ga. Verder heb ik in lunch gespendeerd met een jonge dame, die ik mia noem. Super aardig meisje... ze nam me mee in der auto door cape town. Om wat te eten. Mijn engels is natuurlijk niet optimaal, omdat je sommige woorden gewoon normaal gesproken nooit gebruikt kon ik er niet op komen. Dus af en toe met gebaren komen we er wel uit. Wat tevens vele glimlachen op vele gezichten van de mensen wekt. Iedereen is razend enthousiast over Nederland en de Nederlandse gewoontes enzo. Tijdens lunch zaten we in een supermall wat te eten, toen er een jongen en twee meiden die ik niet kende over mij zaten te roddelen. Ze spraken in Afrikaans, wat ik dus gewoon tevens kan verstaan. En ik zal vincent niet zijn als ik niet op zou staan om de dames er eens even mee te confronteren, btw de roddel was dat ik zo verschikkelijk lang ben.

Goed dat was de dinsdag, niet zo super veel gebeurd verder, woensdag zag er al helemaal druk en normaal uit. Hard getraind weer, genoten van het weer. En tijdens een biertje in de pub met alex, de zoon van robert van der valk besproken wat ik allemaal nog wil doen. Hij en vele andere zaten te bek vechten over welke clubs ik wel allemaal niet gezien moet hebben. SHUT UP, i wanna see the soccer match ( zei ik). Manchester speelde tegen Arsenal. Na de wedstrijd nog even, biertje gedaan. Op naar huis want volgende dag weer vroeg op.

Moet je even raden wat me vandaag ( donderdag 30-04-2009) is overkomen. Vincent rijd nog met zijn slaperige hoofd door het africaanse verkeer rond. (even uitleggen, ik word half 9 wakker en 9 uur moet ik op stage zijn). Dus goed ik cross overall een beetje doorheen, ben al gewent geraakt aan iedereen die naar je toetert dat je uit moet kijken etc, dus ik luister er niet eens meer naar. Echt gekkehuis verkeer hier, dus ga je er automatisch naar gedragen ook. Moest het zo zijn dat ik vlak voor een politie auto me fiets ervoor gooide. Had het niet eens door, dus ik hoorde achter me sirene.... Zal wel, hoor je non stop hierzo. Totdat er een auto me bijna schepte, en zei dat ik aan de kant moest gaan. Oki oki, what the fuck are you doing? Zei ik? Ik moet naar stage dacht ik. Goed ik realizeerde dat het een politie auto was, twee grote beren kwam uit de auto zetten en begonnen een partij in een mix van 4 talen te schelden en weet ik het. Dus ik: TALK SLOW, IM FROM HOLLAND. Goed helemaal al niet moeten doen, PASPORT NOW!!! Sorry dont have it with me. Nou na een hoop gedoe en gepraat moest ik over een rechte verkeerslijn lopen( nee ben niet dronken idioot dacht ik). Het kwam er allemaal op neer dat ik niet zonder helm op een fiets mag rijden hier in africa. Maken ze normaal geen probleem van... maar als je je fiets voor een politie auto gooit wel dus.... 100 rand was de boete, en ik lache erom... komt neer op 8 euro, kreeg dus nog bijna nog een boete omdat ik brutaal was. Snel spullen weer gepakt en doorgefietst.

Kom ik op stage, lachen ze me keihard uit. Ze zeiden: Jij geen stont moet zoeken (Afrikaans). Goed, ik werd een kantoortje binnen geroepen en moest mee komen naar een donkere ruimte. Ik dacht wat krijgen we nou weer. Kreeg twee paar schroevedraaiers in me handen gedouwt. JIJ Lang zei de vrouw. Dus ik voelde de bui al hangen, ik moest een lamp vervangen waar niemand bij kon, ook niet met een stoel. Heb ik weer, dus zal er wel op neer komen dat iedere keer als er iets moet gebeuren waar ze toevallig een lang persoon bij nodig zouden kunnen hebben dat het is: Vince, talll boy come with me please. Ach ik mag niet klagen, ik kan veel lachen daar. Moest trouwens ook allerlei soorten files sorteren. Hij zei hier ben je wel een dag zoet mee.... Moeders, ik ben blij dat wij vroeger al die boekjes hebben gedaan( sorry, ik liep vroeg post, dat eerst gesorteerd moest worden met de hand). Doordat ik het veel gedaan had, had ik snel de smaak te pakken waardoor ik al na 2 uurtjes klaar was. Dus ik het kantoor weer binnen, alstublieft. Mocht pauze gaan houden van een uur. Na de pauze heb ik nog fitness gedaan. En een partijtje rugby gespeeld met de gasten van school.

And Guess what, VANAVOND WEER UIT!!!!

Dus ik laat weten hoe of wat,

Dikke kus vince

Reacties

Reacties

david (tnt)

Aloha Vince , van jou moeder moet ik deze site gaan checken. Zo te zien vermaak jij prima in SA. Ik zie, jij heb kennis gemaakt met die babies hmmm.
Enjoy your adventures; abokyase@hotmail.com

Edward

oh oh oh... vincent in de bocht!! :P doe je je boete wel inlijsten? keep up the good work, mr. Tall boy ;-)

Tara

Heey Vince,

Wat heb je weer een hoop leuke en gekke dingen meegemaakt afgelopen week! Dat uitzicht is vanuit die villa is SUPER! Enne als ik die blauwe lucht dan zie bof je best af en toe nog wel met het weer ;p

Kijk pleaseee.. uit voor apen en rare beesten! Don't be like me! Je weet wat er kan gebeuren ;O

Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal lange-jan.

Kus!

Joanne

haaiii!!
Je heb het lekker naar je zin daar zo aan je verhalen te lezen;) Ja ik hou het flink bij hihi:) Mis je wel een beetje hoor op het werk maar gelukkig ben ik niet de enige die je verhalen bij houdt;) Maar dat had je al gezien....Dus we hebben het al over je politie verhaal gehad ;) nou kijk uit naar het volgende verhaal...

Liefs joanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!