Vincent op stage in Kaapstad Zuid-Afrika

De bavianen Aanval

10-05-2009

Beste mensen,

Nou ik heb weer een weekendje meegemaakt hoor, phoe! Het is vandaag zondag en ik wil allereerst beginnen met mijn lieve moeder een fijne Moederdag te wensen. Hoop dat je een beetje relax dagje achter de rug heb, en dat je het luchtje lekker vind. Joanne, ( mijn lieve collage) jou wil ik van harte feliciteren met het behalen van je rijbewijs, dikke kus!

Ik heb afgelopen week niets op mijn blog geschreven, de reden daarvoor is dat ik toch wel druk ben bezig geweest met mijn stage. Er moest het een en ander gebeuren waaronder een groot toernooi organiseren. Omdat het de hele week het zelfde betrof had ik eigenlijk niet heel veel om over te schrijven, het is allemaal zo zijn gangetje gegaan. Na mijn stage, iedere dag fitness of trainen. Goed laten we maar bij de vrijdag beginnen.

08 mei, vandaag betrof het ook weer hard werken op mijn stage, het toernooi vond deze dag plaats. Het was een voetbal toernooi waar meerdere teams van eta scholen uit verschillende regio's het tegen elkaar op moesten nemen. Ook had iedere eta school een team samen gesteld die bestonden uit de leraren. (even voor de mensen die sinds kort op me blog inhaken, eta is mijn stage plaats). Omdat ik stage loop op de eta in rondebosch, en dus eigenlijk tot de staf behoor, moest ik ook deelnemen in het team van de leraren. Voetbal is niet mijn favoriet, maar sport gaat vincent natuurlijk nooit uit de weg. De hele dag was het lekker weer, er werken vele wedstrijden gespeeld en uiteindelijk is er een winnaar uitgekomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal moeilijk vond, kreeg steeds de intentie om te tackelen etc. Na mijn stage naar huis gegaan, snel gegeten en daarna fitness. Ik ben met alex ( de zoon van robert van der valk) een drankje wezen doen in een club/bar, en ben vroeg naar huis gegaan. Volgende dag een wedstrijd he.

09 mei, vroeg opstaan vandaag, half 8 in de ochtend want ik had afgesproken met lynn (de hele dikke dame) Ja ik heb er nog steeds contact mee, ze is super lief. Haar zoon Jamie wilde een tatoo , ik vond het wel leuk om mee te gaan. Ik ben voor het eerst met de zuid Afrikaanse trein mee geweest. Ik kan jullie zeggen dat wij in Nederland niks te klagen hebben met ons openbaar vervoer, naast dat ns mischien nooit op tijd rijd moet ik zeggen dat de 'luxe' van de treinen enorm is vergeleken met in Afrika, en dan zat ik vandaag ook nog eens eerste klas he. Lynn had mij geadviseerd om mijn camera niet mee te nemen, tenzij ik een risico van 90% wilde lopen dat ik beroofd zou worden. Goed het leek mij wel zo verstandig om te luisteren naar deze dikke (lieve) Afrikaan. Dus vandaar geen foto van de trein. Toen we uitstapte zei lynn: Vince, welcome in the getto of Cape Town. Nou en het was ook echt een getto, precies zoals je in de films ziet, harlem, Bronx (usa) etc. We waren dan ook echt de enige drie blanken en vooral ik werd overal aangekeken. Ik ben er ondertussen aan gewend, maar alsnog. Het irriteert soms, dan denk ik: Jezus, nog nooit een blanke gezien van twee meter?? Maar Lynn zei: luister ventje, wat verwacht je nou? Jij komt in de getto aan, in je korte broek, design shirtje en je teenslippertjes + een zonnebril en het ergste, je heb een big smile op je gezicht en je kijkt alles en iedereen onderzoekend aan. (goed kan ze best wel gelijk in hebben, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe alles is etc). Eenmaal bij de tatoo shop aangekomen, troffen we gewoon de eerste blanke persoon. Deze was nou ook niet helemaal standaard, want de beste man zat onder de tatoos, piercings en staafjes door zijn lippen, wenkbrauwen en oren. Goed, niet oordelen vince.. ik stelde me netjes voor. De man bleek The brother in law te zijn van Lynn. Super aardige man, heel zachtaardig. Ik had weer een les geleerd, niet oordelen inderdaad. Jamie Besprak de verschillende plekken van de tatoo, en maakte een afspraak. Ook ik had een paar vragen voor de beste man, die allemaal netjes werden beantwoord. Goed Lynn, ik moet nu gaan want ik moet rugbyen ( het was toen 11 uur, en ik moest 12 uur verzamelen). OK, wij terug, Vincent levend de getto in geweest, en er ook weer levend uit gekomen. Snel thuis me rugby spullen opgehaald en hoppa. Eenmaal op de club bleek dat we uitspeelde en we moest een uurtje in de auto. Sorry zei ik auto? Je kent toch wel een pick up, met zon enorme laadbak? Juist, in de laadbak zat ik dus een uur lang. Ik mocht niet klagen want de twee gasten waarmee ik zat waren gezellig en de zon scheen. Snel ons om gekleed, en Hoppa, 14;30 was de kick off. Ik was totaal niet zenuachtig, gelukkig maar. Maar vincent had vandaag te kampen met een veel groter probleem dam zenuwen, het heet: De hitte. Het was 28 graden, en de zon scheen vol op me harses. Nou het was geen pretje, we hebben de wedstrijd op nippertje na verloren.

Eenmaal in de kleedkamer, snel me kleren uit... Ik moest gewoon een koude douche nemen, want ik kookte. Me hele team keek me raar aan toen ik in me nakie stond. Dus ik dacht, hmm zal wel me litteken op me buikje zijn. Tot me captain zei: Eh, In zuid Afrika, douchen we niet naakt in gezelschap van je team. Nou wat een onzin zeg, Luister: De beste mensen daar douchen gewoon in hun boxer! ZIJN ZE GEK OFZO, ik zou vincent niet zijn als ik natuurlijk gewoon naakt ging. Goed na de rugby, paar biertjes gedaan en andere wedstrijden gekeken. Daarna naar huis, want ik had een barbecue bij lynn thuis. Ik kwam aan, en het huis was bomvol, sommige herkende ik nog van voorgaande avonden. Hele leuke avond/nacht gehad, 6 uur ben ik naar huis gegaan snel bedje in, want volgende dag AGAIN, vroeg op.

10 mei, nou vroeg op inderdaad, 10 uur moest ik klaarstaan want ik werd opgehaald door Mia, meisje van eta. Ik was uitgenodigd door haar moeder op een andere barbecue, maar ze zou me eerst een beetje de buurt laten zien waar ze woonde, Mia woont namelijk twee uur rijden van cape town. Wederom een hele mooie omgeving. We zijn naar een strand geweest, en raad eens.... Daar liepen gewoon pinguïns!!! Ik was blij dat ik me camera mee had genomen. Na een uurtje de leuke, en agressieve beestjes bewonderd te hebben (broed seizoen) zijn we naar een ander strand gegaan, waar ik me ipod op gezet heb en mijn roes heb uitgeslapen. 14;00 maakte mia me wakker dat we moesten gaan. Oke, opweg naar haar huis. Kwamen we bavianen tegen, dus ik schreeuwde dag ze de auto aan de kant moest zetten. Dat deed ze ook, onder luid protest en vele waarschuwingen. Auto gestopt, en ik sprong uit de auto met mijn camera, klaar om wat foto's te schieten. Nou ik denk dat ik nog nooit zo snel een auto weer ben in gesprongen en binnen en 2 sec mijn raam dicht had gedraaid. Reden? Papa Baviaan kwam op vincent afgestormd met slagtanden waar je eng van word. Mia zuchtte en enige wat ze zei: Told you to stay in the car. Gotver ik ben me dood geschokken. Maar we waren en nog niet vanaf, want vervolgens begon de troep bavianen de stil staande auto als attractie te gebruiken. Nou Ken je de film Jurassic Park, waarin de auto werd aangevallen door zon beest? Nou ik weet precies hoe je je voelt. Want ook al zijn de beesten niet groot, als er 15 op je auto zitten, en dreigend hun tanden laten zien en proberen de auto te slopen voelde ik me verre van op me gemak. Mia snel de auto gestart en zo goed en kwaad als het kon weg gereden. Nog niet eens op adem gekomen heb ik toen we reden toch nog snel wat foto's kunnen maken.

Op de barbecue aangekomen, ging het verhaal de ronde ( er waren 20 mensen denk ik). Met bijna iedereen een praatje gemaakt, potje pool gespeeld, biertje en wederom genoten van het weer en het mooie uitzicht dat ik had op de zee. Om 6 uur ging Mia me weer thuis brengen, even nog snel naar het strand want ik moest een foto hebben van zonsondergang.

Nou mijn weekendje wel, heb weer veel meegemaakt. Me uiterlijk goed vermaakt.

Dikke kus, ps Foto's moet ik even uploaden maar die komen eraan. Vince

Reacties

Reacties

Natas

Whahaha jaaa die bavianen! Heb er een keer tussen geslapen (in een tent dan he..) ze kunnen krijsen!! En ze jatten je eten....maar gelukkig hebben ze hun tanden niet aan mij laten zien ;)

X

Fran

Heyheyhey mannetje,

zo makkelijk kom je hier niet vanaf, mooi verhaaltje hoor, achtervolgt door bavianen... maar hoe is nou het etentje voor Michelle afgelopen?! ;-)

vincent

hey hey zus,

Nou eh... dat moet nog komen, ze vroeg er ook idd om. Maar ben het beetje aan het uitstellen(A). Maargoed, ik ga er wel werk van maken. I let you know how it went. Nou zou mooi was het niet, die bavianen. kus

Fran

haha, nee ik zie het... Wel cool dat je nog foto's hebt kunnen maken.. Is toch wel wat anders dan fleur en daisy, die aapies ;-)
Enjoy!
xx

Mirjam

Je maakt zeker wel coole dingen mee (behalve het weer dan)
En die bavianen, hehehe daar heb ik gelukkig nooit iets mee te maken geahd, wel die kleine sneaky rot aapjes op Bali die ineens je Naanbrood jatten als je niet oplet...

Kim

hahaha, lekker gedaan vince!
dat wordt wat, in italia xD
nog veel plezieertjes&vergeet je die fotos nou niet te mailen! (A)

xx

Joanne

Hey vin:d
Vind het egt tof dat je me zo feliciteerd nou jij nog :P.
Jij maakt altijd van die speciale dingen mee ik had er nog met je moeder over:), En dan nu dit weer ;) hahah. We volgen je nog steeds dus ik zit weer met smart te wachten op het volgende verhaal. hihi

kusjjj jo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!