Vincent op stage in Kaapstad Zuid-Afrika

regenweekend

Hallo iedereen,

Wederom bedankt voor de reacties... ik zal zorgen dat ik vanaf nu niet meer in handen van de politie kom...(at least i will try). Zuster, nee ik zal in het vervolg mijn sleutels idd niet meer vergeten! Broer, als ik terug ben gaan we een avondje organiseren waarin we terug kunnen blikken op deze 4 maanden.

Deze week was het behalve mijn leuke ervaring met de politie niet echt heel spectaculair, het was niet echt een super week kwa weer, ik heb voor het eerst in de regen naar mijn stage plaats gefietst, toen ik daar aangekomen was, was ik helemaal verzopen.....

Ik heb op donderdag de baas van het hele ETA concern ontmoet, hij kwam net terug van een zakenreis... Hij vertelde de campus manager dat hij me wilde ontmoeten en dus was het halve campus van capetown in rep en roer, alles moest schoon en georganiseerd zijn. Wel toen de big boss aangekomen was, had hij weinig belangstelling voor de eta, en kwam mij meteen gedag zeggen. Hij vroeg me mee voor lunch... hoewel ik net gegeten had( ja moeders/paps, ik eet tegenwoordig 3 times a day) kon ik moeilijk de baas weigeren. Dus ik stemde in, en we reden naar een restaurant, we aten wat(zat proppie vol) en babbelden wat. Het ijs was al snel gebroken, en ik moet zeggen dat de beste man toch een aardig karakter heeft, naast dat die heel zakelijk kan zijn heeft die een goede kijk op de politiek en de economie van nu in afrika. Geschiedenis heeft me altijd al erg geboeid, en dus kan ik er aardig goed in mee praten. Hij was gefasineerd hoe wij europeanen keken op de geschiedenis van afrika, hitler, amerika etc. Het gesprek kreeg een andere wendig, we gingen richting politiek.. en eigenlijk als je goed nadenkt, heeft geschiedenis een goede band met politiek, ik gaf hem mijn mening op sommige zaken . We waren het met sommige dingen niet eens, en hebben daar uitvoerig over gediscuieerd. Om niet langer jullie te vertellen over ons gesprek zal ik dit kort maken: we hebben een super goed gesprek gehad waarin hij respecteerde dat ik open was in mijn mening en mijn kijken op zaken. Uiteindelijk vroeg hij me om een report te maken voor hem, ik weet nog niet helemaal waar het over moet gaan, deze week heb ik een andere meeting met hem. Maar het moet een report zijn, een analyse over de gebreken van eta. Waar kunnen ze in verbeteren etc, ook al vind hij me jong vond hij me toch een geschikte kandidaat om dat te doen. Ik voelde me vereerd.

Na lunch dat 4 uur lang geduurd had, bracht hij me terug. Eenmaal terug vroeg iedereen ; en en en? Vincent zei zakelijk: thats between him and me! En ik lachte in mezelf... best wel trots. Die avond ben ik gaan stappen met alex, de zoon van meneer van der valk. The springboks heette de tent... (Alex vertelde me dat veel clubs hier om het half uur van soort style veranderen, trance, dance,house, ski etc) vanaf de buitenkant zag het er niet groot uit, en hoorde een zachte beat spelen, goed niet vooroordelen.... Eerst checken die zoooi. Ik kwam allicht beledigd binnen, want ze vroegen mijn ID, vincent heeft in Nederland nog nooit zijn ID laten zien! Goed, maar eenmaal binnen toverde het een big smile op mijn face, muziek: HOUSE! LETS GET LOOSE, daarbij zag ik overal waar ik keek leuke meiden die allemaal aan het dansen waren, op de bar, tafels etc.. heel gezellig sfeertje gewoon. Ja hier ga ik me goed vermaken dacht ik, eerst een drankje. Two beer(for alex and his girl) and one bacardi lemon coke please, 30 rand( 2,5) En ik kreeg geen glas, maar gewoon een soort pint, a WHOLE half liter!!!!!! We waren wat aan het dansen, al snel kreeg ik twee meiden in de smiezen, ze danste uitbundig, intens maar met gevoel, het was latin house... vincent zette zijn twinkel oogjes aan, big smile and go for it... Believe it or not, precies toen ik bij de meiden aankwam en met ze ging dansen, veranderde de muziek naar echte zuid Amerikaanse muziek, met een goede beat in it. de meiden kozen voor de salsa, ik denk dat ze me aan het uitproberen waren... goed beste beentje voor. (toen ik op toneel zat heb ik het 1 en ander geleerd, en met uitgaan met verschillende meiden die me het geleerd hebben kan ik toch wel zeggen dat ik de salsa een beetje kan). Ik bakte er natuurlijk niks van vergeleken met de dames maar ze vonden het blijkbaar goed genoeg! We gingen zitten, de twee bleken half bloedjes te zijn, half Braziliaans half zuid Duits Afrikaans. We hebben gebabbeld en een leuke avond gehad, na een uurtje gedag gezegd want ik was immers met alex. Ok, het was rond twee uur en zei dat ik naar huis wilde want volgende dag weer vroeg op.

De vrijdag is goed verlopen, na de stage was ik uitgenodigd om naar een fashion show te komen. Ook dat heb ik natuurlijk niet geweigerd. Was zeer leuk, waren allemaal modellen die kleren droegen voor merken waar ik nooit van gehoord had. Maargoed, i enjoyed it. Daarna snel naar huis want volgende dag rugby gespeeld. Zaterdag opgestaan, het kwam met bakken uit de hemel, niet leuk meer, begon nog harder te regen toen we eenmaal op het veld stonden. Ik was goed opgewarmd en klaar voor de wedstrijd. Ondanks de regen heb ik volgends de coach een goede wedstrijd gespeeld, ik was niet tevreden over mezelf. Helemaal omdat ik kans had op scoren, maar het verklootte. Door de harde wind, en regen werd ik de laatste 10 min erg koud, wat resulteerde in kramp in de kuiten, dus toen ik de bal ontving wilde me benen niet meer. Goed ik wil het er niet over hebben verder want voel me er erg kut onder.

Na de wedstrijd, was ik zo moe in slaap gevallen.... Tot zondag in de ochtend. Vandaag heb ik bij Lynn gegeten en er waren wat andere mensen die ik al eerder heb leren kennen bij haar. Ook naar me zin gehad. De foto's zijn trouwens van woensdag avond en deze avond( zondag).

Op naar volgend weekend, of als er iets gebeurd laat ik het natuurlijk weten. ( sorry voor het abrupte einde, maar ben doodop hahaha...)

Liefs vince

Reacties

Reacties

Cypriot Dude(H)

Hey jochie,klinkt weer als een leuk weekend ;-)..wel balen van je wedstrijd, maar gaat wel goed komen uiteindelijk denk ik..`half Braziliaans half zuid Duits Afrikaans` is het betere werk dacht ik zo...O ja, en je had gelijk, mij kennende blijf ik zeker niet achter....

2-1 dude..ze bleek toch niet zo verloofd (A)..ciao

Cypriot Dude

Btw, ik heb 13 vakantiedagen hier..als mensen dus een weekje langskomen, kan ik deze lekker opnemen..

Tara

Heey Vince,

Hou die big boss van de ETA maar goed te vriend want je weet nooit waar dat allemaal nog handig voor kan zijn!
De feesten daar klinken behoorlijk goed hoor. Daar kunnen ze hier nog wel eens wat van leren(van goedkope alcohol trouwens ook). Jammer van het slechte weer tijdens je wedstrijd en dat je zelf niet tevreden was kan gebeuren. Gelukkig was je coach dat wel en je krijgt vast nog genoeg kansen jezelf te bewijzen.

misschien een meevallertje voor je maar het waaide hier de laatste paar dagen ook als een gek en af en toe van die idiote plensbuien waar je u tegen zegt.

kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!