Vincent op stage in Kaapstad Zuid-Afrika

Mission Impossible

07 juni 2009

Beste beste luitjes,

Allereerst wil ik even iemand in de spotlights zetten. Kanker is een hele erge ziekte dat erge gevolgen kan hebben voor de patiënt maar natuurlijk ook voor de familie. Onderzoek naar nieuwe medicijnen kost natuurlijk veel geld. Dit moet ergens vandaan komen, zo is mijn broer dennis (actief wielrenner) met een enorme ploeg naar Frankrijk vertrokken om daar de hele week lang in de Alphen te fietsen totdie er bijna dood bij neer vielom geld op te halen voor de kanker stichting. Den, ben trots op je broer!!!!SMAK...

Om dan verder te gaan naar Zuid Afrika, deze week is er een conferentie hier Cape Town, zoals jullie weten is volgend jaar natuurlijk de wereld voetbal Cup in SA. Dit enorme festijn brengt enorme aantallen bezoekers met zich mee, waarvan veel Europeanen. Nu komt het: In Zuid Afrika is prostitutie verboden, boetes zijn niet niks en de cel straffen ook niet hier. Door de wereld beker willen ze de prostitutie legaal maken, mischien denken sommige: is maar goed, maar het feit is nu dat de overheid er een enorme tax op wil gaan gooien, zodat ze er zelf natuurlijk grof geld aan kunnen verdienen. Nu zijn er afgelopen week een aantal rellen uitgebroken bij overheidsgebouwen, waar ik op dat moment liep. Nou ik kan je zeggen; hier is de ME niet zo zachtjes met de mensen... eerst slaan ( uhm... half dood meppen) en dan vragen of je weg wil gaan. Leek mij dus maar een goed idee om een wat veiliger heenkomen te zoeken in de ambassade, waar ik dus niet in mocht omdat ik geen paspoort bij me had.. goed dan maar snel naar huis en de tv aangezet; Wonderbaarlijk was er niks op het nieuws, men vermoed dus dat het stil gehouden word. Ik weet niet hoe het zit bij jullie thuis? Iets op het nieuws?

Maargoed, afgelopen week was het hier zon slecht weer, dat het gewoon onmogelijk was om naar buiten te gaan, daarbij: was ik deze week een beetje ziek geworden, Het begon allemaal nadat ik de vorige blog had geschreven. Ik ging koken, als een echte chef kok stond ik de keuken onveilig te maken, met 5 pannen op het vuur en het zweet op het voorhoofd stond ik Thaise Currie te maken met een groente salade etc... Goed, alles liep volgens plan ( Pap thanks...) totdat ik me omdraaide, even niet oplette en hoppa; een pan met kokend olijf olie viel van het fornuis. Zo Snel als Speedy Gonzales AKA Vincent was maakte die een mission impossible sprong om het vet te ontwijken, maarja Tom Cruise is natuurlijk geen twee meter lang... en Vincent wel, dus die enkele centimeters die ik te veel heb konden dus niet op tijd weg komen... Resultaat was dat het vet over mijn blote voet kwam, Moeders jij weet hoe ik kan vloeken; Nou Gevloekt heb ik inderdaad, denk dat de lieve heer me vast en zeker gehoord heeft. Als een gek onder de koude kraan natuurlijk; maar het kwaad was al geschiet. 1; Mijn goede bui was totaal verdwenen. 2; Een pijnlijke voet. 3: Aangebrand eten.

Goed volgende dag even naar de First aid, en heb een zalfje meegekregen, overigens is mijn voet een weekje later alweer een beetje de oude. Maar het volgende kwam op mijn pad, want ik denk dat de lieve heer me inderdaad gehoord heeft, en me even op mijn nummer wilde zetten voor het vloeken. Me straf?? Haaa, de hele week Ziek: Griep. Kwam denk ik ook mede door het weer, want het regent hier momenteel als een tierelier.

Tegen vrijdag aan begon ik me ietsje beter te voelen, en kwam zo langzamerhand mijn bedje uit, ik keek op me mobiel (6 smsjes/ 15 gemiste oproepen) Ze vroegen zich allemaal af waarom ik donderdag niet in de populaire club: Springboks was verschenen. Vrijdag avond, heb ik voorzichtig aan me buiten gewaagd met als eindbestemming Huize Lynn. Eerste wat ze vroeg toen ik binnen kwam: Rode of Witte wijn? Nou als ik gegeten had, was het eruit gekomen! NEE LYNN... NO alcohol for me tonight please. Even tussendoor: Zuid Afrikaanse mensen staan hier zon beetje op met roze, of een lichte rode wijn, en gaan slapen met een lege fles Brandy ( sterk smerig goedje met 43%), en iets wat op baileys lijkt. Fotos volgens dus ook op de site...

Verder heb ik het weekend in bed gelegen, aan school gewerkt, want dat moest ook weer eens even gebeuren... Ik hoop dat het as week wat beter weer word, want er is natuurlijk niet heel veel aan zonder de zon, of als je ziek bent.

Reacties

Reacties

Mirjam

Beterschap!
En misschien voel je je iets beter als je leest dat het hier ook rot weer is, regen en koud, puur Nederlands dus.

Wendy

Wat een lieve opening van dit verhaal Vince!
Dennis zit naast mij op de bank vol trots jouw tekst voor te lezen! Een dikke smakkerd terug van ons en van Fabian. Vandaag was het redelijk goed weer in Ljouwert, helaas regent het nu een beetje. Vandaag heb ik 10 km hard gelopen tijdens de ronde van Leeuwarden! Ging best goed! Morgen weer aan het werk. Hopelij voel jij je snel weer beter en pas een beetje op tijdens het koken he! Je bent er nu goed vanaf gekomen, laten we dat vooral zo houden!!! Dikke zoen van Den en Wen

little big bro

whahaha, that's my bro! :P zo ken ik je weer.
Next time misschien gezekerd aan het plafond gaan koken ;-).
nou, doe rustig aan en je krijgt de groetjes en kus van natasja (en vn mij natuurlijk!).
Edward

Bro

Hey mannetje ... Ik hoorde van mamma dat je een klein beeeeeeetje geld moest neerleggen voor wat scheermesjes ... geloof in de grootte van 50 euro voor 2 mesjes ... lees onderstaande ff ... weet je meteen waarvoor je het doet ;-)

'Scheermes van 3 euro kost Gillette 6 cent'

AMSTERDAM - Mannen betalen al jaren veel geld voor
de scheermesjes van Gillette, maar dat de consument
maar liefst 50 keer de werkelijke waarde betaalt, zal
voor velen toch een schok zijn.

Een mes kost in de winkel al gauw rond de drie euro, maar
volgens medewerkers van Gillette kost het maken van zo’n
mesje de fabrikant maar zes cent. Dat schrijft de Daily Mail.

Op een pakje van vier mesjes, dat de fabrikant ongeveer 23 cent
kost, maakt Gillette 7,25 euro pure winst, vertelde een insider
aan de krant.

Die cijfers verklaren volgens hem hoe Gillette supersterren als
Roger Federer, Tiger Woods en David Beckham kan betalen om in reclames
te verschijnen.
Beckham kreeg een aantal jaren geleden zelfs een met diamanten ingelegd
scheermes ter waarde van 54 duizend dollar van de fabrikant cadeau.

VINCENT

hey broer, ja kan je nagaan... in nederland zijn ze wel iets goedkoper maar hier zijn ze echt te duur!!! ik kan me niet voorstellen dat mensen het kopen voor dit bedrag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!