Vincent op stage in Kaapstad Zuid-Afrika

LOS IN NAMIBIE

Hey hey,

Nou het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik wat van me het laten horen, reden: Bijna geen internet cafe's + moeten ze ook nog eens open zijn.

Eindgoed al goed, ik heb heel wat reacties gehad op mijn vorige blog, super blij natuurlijk want dat toont interesse in mijn reis. Dus het motiveerd me om te blijven schrijven! Tante Joke, ik heb het na gevraagd voor uw; In eerste instantie kende hij niemand maar hij zou het nog even na vragen en opzoeken.... dus misschien dat er nog nieuws komt! Ik houd uw p de hoogte via moeders!

Goed nou waar zal ik beginnen, vorige week zaterdag stond de auto klaar om precies 4 uur in de ochtend in cape Town; klaar voor vertrek! We hadden besloten dat we een soort feestje zouden houden dus slapen is er helaas niet meer van gekomen, (behalve William, hij was de chaufeur). Er waren ondertussen natuurlijk al heel wat plannen gemaakt die avond en wat mensen gebelt. Het uit eindelijke resultaat was dat was die zaterdag met een konvooi van 4 auto's naar namibie zouden vertrekken! Omdat ik graag wat steden en plaatsen wilde bezichgtigen namen we de afslag bij een plaats genaamd Springbok wat ten noorden van Cape town ligt, ik schat zon 4 uur rijden. Eenmaal aangekomen bleek het weer niet optimaal te zijn en verder was het ook niet heel bijzonder, dus zijn we een uurtje later weer op pad gegaan op weg naar de volgende bestemming which was: The Border!

Toen we over de grens waren van namibie, had william er al een aantal uren op zitten en was bezig met in slaap aan het vallen achter het stuur, en dus besloot die dat hij ging slapen. Hij vroeg mij of ik wilde rijden omdat niemand anders kon rijden. Goed daar gingen we dan... en er kon niks mis gaan omdat het gewoon simpel weg maar 1 weg is die eindeloos door gaat in
de middel va de woestijn... na 3 uur rijden kreeg ik door dat het zo slaap verwekkend is om 1 weg te rijden. En dus besloot ik om wat muziek op te zetten. En jamie begon ronduit te babbelen tegen me. Om 9 uur in de avond doemde er ineens uit het niks een duizend tal lichten op. WINDHOEK, we hebben onze bestemming bereikt! Ik was aardig moe en vooral honger een een idioot! We hebben onze spullen uitgepakt uit de trailer en zijn snel gaan eten. we hebben de avond gespendeerd door een dvd'tje te kijken en vroeg te slapen. Volgende dag vroeg op want ik wilde Windhoek Zien! We hebben het hele weekend genoten van windhoek en zijn maandag verder gaan rijden richting swakopmund. 5 uur lange weg, en weer maar 1 weg in de middle of no where. Aangekomen in swakopmund zijn we naar het eerste de beste restaurant gegaan om te eten! Toevallig waren de ouders van william ook in dat restaurant en dus schoven we aan bij hun. William zijn vader is een jager; hij gaat soms voor een week 2/3/4 op pad om te jagen, en dan op alles wat je kan bedenken. Hij vertelde me het 1 en ander en nodigde me uit bij zijn huis om wat te laten zien. Nou ik wist niet wat ik zag he. De achtertuin is gewoon de namibian Desert! En mooi dat die is! De volgende dag moesten we vroeg opstaan omdat we 5 ton zout moesten ophalen voor zijn bedrijf! En dan merk je het verschil!

even een stukje geschiedenis: Namibie was vroeger in de tijd van de VOC een kolonie van germany. Later is er een burger oorlog ontstaan waar South Africa een enorm grote rol in speelde en dus eigenlijk een soort bezetter was. Het is nu zon 10 jaar geleden sinds de onafhankelijkheid is uitgeroepen maar nog steeds zie je het enorme verschil tussen blank en donker.

Hier worden de donkere mensen nog steeds als een mindere behandeld, soms zelf als slaven wat hier dus heel normaal blijkt te zijn. En grof taal gebruik is normaal tegen de donkere populatie. Ik ben er eigenlijk nog nooit mee in contact geweest maar ik moet zeggen dat het wel een enorme inpact op me heeft gehad, ik kan niet geloven dat mensen zo behandeld worden! Nou de eerst volgende in nederland die zegt dat die gediscrimineerd word zal ik eens even ' HET namibie verhaal' naar hun kop gooien....

DAG LATER: William had zijn normale auto voor een 4x4 ingeruild bij zijn vader, en we zijn dus zijn we voor een ritin de duinen gegaan( althans dachten we) Helemaalniet voorbereid zijn weop pad gegaan. na een uur in de auto en helemaaaaaal door elkaar geschut te zijn, zijn we de woestijn in gegaan... Echt te cool! De woestijn zoals wij hem alleen kennen van de tv. maar hier was die gewoon harstikke echt, en GROOT. We hebben zand duinen van40 tot 50meter hoog gepakt met de auto en los van het feit dat we soms enkele seconden in de lucht vlogen en vervolgensmet een ongelofelijke smak weer in het zand kwamen heb ik er enorm van genoten. William had er genoeg van en zei dat ik mocht rijden, nou dat liet ik me geen tweede keer zeggen,in een beest van een landcruiser in de middle of the dessert helemaal los scheuren.Ik hebgenoten, en fotos gemaakt! om 2 uur in de middag besloten we pauze te nemen en een enorme duin te beklimmen! Eenmaal bovengenoten we even van het uitzicht en namen een enorme aanloop om vervolgens een salto van de duin af te maken!resultaat was dat niemand behalve william goed op zijn voeten terechtkwam en we dus hele duin af gerolt zijn. Tijd om terug te gaan!!!!

En raad het maar, zoals we natuurlijk weer alleeen in eenfilmzien, kwam we in een zandbank vast te zitten...Na 2uur graven en nog niet los te komen is william gaan lopen naar swakopmund, ondertussen 1 van de werkers van zijn pa gebelt om hem op te pikken! Een echte woestijn rat is die! 3 dus graven na 3 uur lang graven en nog geen resultaat na een 1,5 uur kwam er een andere auto aan.... Uiteindelijk hebben we tot 11 uur in de avond vast gezeten in de woestijn, helemaal moe en onder het zand zijn we zonder te douchen gaan slapen.

Nou tweede deel komt eraan!!!!! Maar me internet tijd is op, en ga nu zo bbq'en

Reacties

Reacties

Elize

gaaf vin! ben benieuwd naar deel 2;)
xx

Tara

Jaaa daar is hij weer met z'n verhalen :D

Is het zand al overal vandaan gehaald, of ben je dat van plan mee terug te nemen als souvenir? ;)

Het klinkt allemaal weer fantastisch zoals je het beschrijft. Dat jullie uitgegraven moesten worden had je er bijna niet eens bij hoeven zeggen aangezien er bij jou altijd wel ergens iets mis gaat :p

Kom maar op met die foto's.....

Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!