Vincent op stage in Kaapstad Zuid-Afrika

Here in CapeTown

23-04-2009 Hooi hooi,

Nou alweer een dagje voorbij, was helemaal vergeten een unit te mailen naar meneer Seele, dus dat heb ik net nog even snel gedaan... ik heb het best wel druk gehad vandaag, ook hele week wel maja. Ik maar denken dat het gwn chillen is in South africa maar nee.

Vandaag moest ik vroeg opstaan, dus ik gister al 21:00 me bedje in, even nog een stukje film gekeken op de laptop waar ik echt super blij mee ben! So again thanks mom and dad!! (Dikke kus voor jullie). Maargoed, daarna slapen. Vanmorgen kon ik moeilijk opstaan, was best wel koud, en waarom? Nou mensen in Africa kennen geen centrale verwarming, omdat het niet echt koud is voor hun. Maar snel onder de douche... Daarna ontbijt gemaakt, ja ouders lief jullie horen het goed, ik heb gewoon sinds ik hier ben iedere dag ontbeten. Denk omdat ik nu iedere dag toch wel hard aan het trainen ben en dingen aan doen ben die veel energie vergen heb ik constant honger. Als ontbijt toetje nam ik twee lekkere kleine zoetje africaanse appeltjes mee op de fiets opweg naar me stage. Echt genieten daarvan kon ik niet omdat ik het veeeeeeelste druk had om veilig en levend op me stage te komen. Mensen rijden hier ten eerste: links van de weg, dus wennen.... Ten tweede: ik denken dat mensen in thailand/Italie als gekken reden, nou africanen zijn nog gekker!! Toeteren kennen ze niet, aanrijden en weer doorrijden wel!

Goed veilig op de stage aangekomen met me hart in me keel, was ik alle namen alweer vergeten, dus ik naar binnen... weer alle namen gevraagd(nu alweer alles vergeten behalve een naam van een meisje(A). Nou ik moest me fiets van de begeleiding gewoon in het kantoor zetten omdat de fiets anders gestolen zou worden( is heel normaal hier).

Nou ik moest gewoon meteen met een klas meedoen, de stage is een sportcampus waar leerlingen leren om sport manager te worden. Daar is 80% sport inbegrepen en helaas ook 20% gewone lesuren. Dus goed ik naar de klas... eenmaal in de klas riep ik maar 1x hard: HEY IM VINCE FROM HOLLAND! Iedereen lachen, maar het ijs was gebroken. Meteen kwamen er wat leerlingen bij me zitten die geïnteresseerd waren in me wat ik kwam doen enzo. Was wel fijn, TRINNNGGGGG.. de les begon. Ik dacht, ik kan lekker zitten en observeren, maar nee... moest gewoon mee doen. Dus we werden in groepjes gesplitst. Engels begrijp ik perfect, lezen goed, spreken gaat wat moeilijk omdat ik het niet gewent ben. Is dus opzich wel een goede training voor me. Daarbij die Africanen spreken echt snel en een soort dialect engels!

In de pauze even snel mama gebelt en laten weten hoe het was... shit pauze alweer afgelopen, dus mama dikke kus, moet hangen. Eenmaal in de klas kwam een meisje naar me toe, hi my name is Nicky.... Is wel een leuk meisje. Jammere is dat afrikaanse meiden nou niet echt super knap zijn. Dus word niks, blijf toch bij de Hollandse. Nou nickey heb ik hele tijd mee zitten kletsen en ik haar Nederlandse woorden geleerd. Weer een pauze, even een balletje gegooid (rugby) met de boys uit de klas... Daarna was tijd om te sporten. Hard gewerkt weer, heb nu al hele week constant spierpijn.. ik lijk wel kreupel. Ineens uit niks he, BOEM.... Nou mensen denk je dat het kan onweren in Nederland? Pffff... is niks, bliksem sloeg gewoon 20m van mij en me groep in bij een boom. Een knal, word je eng van... Leuke was wel, die africanen schijten 10 kleuren strond voor bliksem. Wij naar binnen terwijl er een enorme regenbui los barsten.... Ik baalde enorm na het horen dat de regen vanaf nu vaker zal plaatsvinden... heb namelijk met een senorita uit Nederland een weddenschap dat ik bruiner terug zal komen als zij terug kwam uit mexico. Ben bang dat nie gaat lukken.

Goed school was klaar, even me broeder dennis aan de telefoon gehad. Daarna moest ik verdomme eerst naar huis, me fiets veilig opbergen en lopend naar de supermarket. (omdat me fiets anders word gestolen). Uurtje lopen, ok boodschapjes gedaan. En ik sprong werkelijk een gat in de lucht. Lieve Nederlanders, ze verkopen hier gewoon drop van VENCO!!! GEKKENHUISS. Enige is dat omgerekend een zakje zijn 5€ is. Zuinig aan doen dus.

Naaar huis snel koken, en omkleden om ver volgens weer te rugbyen, was blij dat we vandaag geen full contact deden want ik was helemaal kapoet. Na de training een biertje gedronken met Robert en zijn vrouw( die waren komen kijken naar me). Naar huis, snel langs de duitse meiden, want was me jas vergeten vorige keer... opgehaald. Daarna snel laptoppie aan en typen voordat ik zo ga slapen.

Trouwens willde even zeggen tegen de lieve familie stevens, me foto a4tje hangt boven me bedje, alle kaartjes van waaronder Tara, gelukspoppetje van Lel en de leuke fotos van mij en Iris staan allemaal op me nachtkastje. Niet te vergeten mijn boek van michel.

Van het weekend ga ik je skypen broers edward, dennis en natuurlijk nick!!!

Cheers dikke kus Vince

Reacties

Reacties

Señorita uit Nederland

Ik dacht dat jij alles deed voor een weddenschap? Het lijkt erop dat je gaat opgeven... :O Misschien moet je maar van dat zelfbruinende creme kopen als je terug komt :P!

Leuk verhaal heb je geschreven! Ik zie het helemaal voor me. Hebben ze daar uberhaubt ook wel eens gehoord van een rustdag of moet je volle weken aan de slag?

slaap lekker! kus

Andere Senorita uit Nederland! (Iris)

Hi Lieverd!
Wat leuk allemaal! Je hebt het daar wel druk inderdaad! Ben wel blij dat je het zo naar je zin hebt en in zo'n een korte tijd al zo veel mensen hebt leren kennen!
Heb je trouwens van de week nog een mailtje gestuurd! Reply!!!
Oh en als je een keer kan, scan je dan die foto's nog in?
X dikke holandse kus!

Wilco

Yo Vince,

Klinkt goed man, al die señoritas daar ;) Al zit ik hier ook niet verkeerd moet ik zeggen..340 dagen zon, 28 graden momenteel, ook appartementje enzo..alleen geen schoonmaker haha..

Als je geinteresseerd bent, je kan ook mijn blog lezen op men hyves! http://wilco1.hyves.nl

Succes nog daar, en ik hou je in de gaten!!

P.S. Jammer dat je niet bij feestje kon zijn, maar kan begrijpen dat jij het ook druk had met regelen enzo..

Natas

Wat een lekkerding ben je ook he, steeds achter de vrouwen aan ;)
Maar zo te lezen ben je wel aan het genieten daar!!

Veel plezier en succes daar nog, ennuh, gewoon alles doen wat op je pad komt, dus ook Namibie :)

Kus X

Kimberley

Heeee vinnccc!!

Hoe is het nou, zo te zien aan je verhalen vermaak jij je prima. haha. gelukkig maar.

Laat je die afrikaanse vrouwen wel heel. haha, als je er nu al achter aan loopt, betekend het niet veel goeds! hauaha.

Ik ziee dat je skype heb. ik heb dat ook. ik ga je toevoegen, kunnen we samen skypen, als ik 5 maandjes in frankrijk zit!

Nou lieverd, nog heeeeeeeeel veel plezier. en ik lees al je verhalen!

Doeeeeeeeeeeeeeeeeeg xx (L)(L) KUS

Fabian

Hee oom Vincent!!! Ik herkende je bijna niet op je stoere foto's maar nu ik je eenmaal herken kan ik geen genoeg van je verhalen en foto's krijgen! Leuker dan Bert en Ernie! Hopelijk kom je snel weer heel thuis want ik mis je stiekem wel...Hele dikke knuffel van jouw kleine reus Fabian

Wendy

Hee lieve Vince, geniet van je avontuur!
Aan de verhalen te zien lukt dat tot nu toe prima.
Ook leuk om te zien dat zoveel mensen aan je denken, je zit er net en moet je zien wat een reacties! Wel opvallend veel dames ; )

Dikke kus vanuit Ljouwert!!!
Wendy

Anita&Frank

He lieve Vince! leuk je belevenissen te lezen, ik moet wel lachen om je schrijfstijl. Morgen zit je eerste week er alweer op.Vandaag kwam de Italiebevestiging binnen, goed teken! de Ojasap verheugt zich op de Skypeafspraak hoor! Je doet het prima! Leuk al die cultuur/weer verschillen...Liefs vanuit Voorburg van ons allemaal en tot spreeks xx

MARCLAMAY

He Dealer
Het is de laatste tijd er rustig voor de deur.
Geen stilstaande auto's meer of mensen die even langs komen ;-P . Of ander gespuis die een sleutel nodig hebben...
Ik begrijp dat je het daar in iedergeval goed naar je zin hebt of heb je al een beetje heimwee naar de ganzen. Ze leven nog steeds en schijten goed...
Mayb mist je, maar gaat nu maar wat vaker je moeder ipv jouw lastig vallen .
Nou geniet lekker en als hier weer wat gebeurt hou ik je op de hoogte ......kan dus wel fff duren.
We zullen een beetje op je ouders passen.
Gr MARCLAMAY

Kimmm

Heeeej Vincee!
volgens mij is het daaar helemaal toppie!:)
gelukkigg maar, en hopelijk zie ik je ook nog op skype!
veeel plezieer daaaro!
xx (L)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!