Vincent op stage in Kaapstad Zuid-Afrika

2 keer verongelukt

Deel twee namibie

Oke oke, nou daar zijn we weer! Nu schrijf ik vanuit zuid afrika weer, maar natuurlijk vertel ik wat ik allemaal gedaan heb in Namibie. Nadat we onze reis in de woestijn hadden gemaakt en eindelijk los kwamen waren we helemaal Total loss. Ik had geen behoefte aan eten en we zijn meteen naar ons verblijf gegaan, waar ik zonder een douche naar bed ben gegaan.

De volgende dag werd ik wakker met een knorrende maag, dus zonder een douche naar het ontbijt gegaan en daarna een lekker douche genomen. William kwam ons rond een uurtje of 11 ophalen met de twee werkers van zijn vader. We moesten weer 'even' 10 ton zout ophalen bij een groothandel in zakken van 50 kilo. Nou ja goed toch! Eenmaal aangekomen op de zout handel bereide Jamie en ik ons voor om te sjouwen, maar William vroeg of we gek geworden waren. Daar hebben we werkers voor joh! Ik vond het maar vreemd, nog steeds in mijn achterhoofd dat de donkere bevolking hier slecht behandeld word. Na de hele zout affaire heeft de vader van William ons mee genomen uit eten en vertrok vervolgens met zijn vrouw met 10 ton zout naar een opslag loods in windhoek. Verder hebben we de hele dag genoten van het enorm warme klimaat, eigenlijk te warm om buiten rond te lopen!

De volgende dag zijn heeft William ons Swakopmund laten zien, veel winkels in geweest. Twee boeken gekocht, mijn telefoon weg gebracht om hem simlock vrij te laten maken en gefeest tot diep in de nacht. Ook hier in Namibie spreken ze behalve Engels ook Duits en Afrikaans. En aangezien ik hier al een tijdje zit, begin ik steeds beter de taal te begrijpen en kan ik me ook al aardig verstaanbaar maken in het Afrikaans.

De volgende dag zijn we naar de duinen geweest en de zee, in dit geval de Atlantische oceaan en aangezien het ook hier winter is, is de zee dus HEEEEEEEL KOUD! Toch kon ik het niet laten om iedereen uit te dagen om die zee in te springen, iedereen zei nee en dus moest ik dus wel om eer te behouden natuurlijk. Vanaf een steiger de zee in gedoken en ja, het was koud kan ik je vertellen. De gasten hebben een filmpje van gemaakt, hoewel ik niet of ik filmpjes kan plaatsen op deze site, mich ga eens even op onderzoek uit voor me(A)?

Nadat ik de zee in gedoken was zijn we nog even voor een wild ritje in de woestijn en duinen gegaan om vervolgens een lekkere koude douche te nemen. William en ik gingen ons klaar maken om te gaan quad biken. Het was 4 uur lang van 2 t/m 6 uur. We konden kiezen tussen automatisch, semi, en manual. Nog nooit gereden op een quad bike dus besloot om een semi manual te nemen. Nadat we de bike aardig onder controle hadden besloten we om vaart te maken, maximum snelheid is tot 140 km/u met een 500 cc. Aardig hard als je in de woestijn rijd. William leerde me hoe ik een rollercoaster moet maken; uitleg: Je zorgt dat je zo hard rijd als je maar kan, en met volle snelheid rij je tegen een duin op, bijdraaien zodra je de top bereikt en dan weer turnen om vervolgens met een nog grote snelheid naar beneden te racen. Behalve het feit dat ik geen reed meer over had had ik het aardig naar me zin TOTDAT: ik zou natuurlijk geen vincent heten als er niet iets zou gebeuren. Ik en William besloten om een duin te nemen van ongeveer 40 m hoog. We waren wedstrijdje aan het doen wie het verst de duin op kon rijden, allebei staand op de bike met een rot vaart die duin op, ik leek te winnen en toen ik om keek waar William was vergat ik dat ik al boven op de duin was, en als je boven op de duin bent gaat het dus ook weer heel steil naar beneden, ik draaide te laat en dus schoot ik met me bike over de top heen. Voordat ik in de gaten had wat er gebeurde vloog ik al in de lucht, en wist dat het heel fout was. Toen ik in de lucht vloog, en dus heel snel hoogte verloor sprong ik uit automatische reactie van de bike af. Ik kwam met een enorme smak op de grond terecht en rolde verder de duin af. Toen ik beneden lag besloot ik nog maar even 5 min te blijven liggen god dankte op me blote knieën dat ik heel was, behalve beurs was. William moest omrijden om bij me te komen en was zich een ongeluk geschrokken. Bleek nou dat ik op de bike had moeten blijven zitten zodat die de schok kon opvangen. Dus voor de volgende keer, zal het niet vergeten in ieder geval. We zijn naar William zijn huis gereden en wat gegeten en ben in bed gaan liggen om te lezen in me boek, om vervolgens snel in slaap te vallen. Volgende dag was ik aardig stijf en nog beurser.

Erg lang kon ik niet blijven liggen want er was de hele week carnaval en dat mochten we niet missen volgens William. We hebben de komende twee dagen aardig wat af gefeest, en ik mocht zeker niet klagen, feesten kunnen ze hier wel. Het enige nadeel is dat iedereen de voorkeur heeft om Duits te praten. Nou de laatste dag reden we 3 uur in de nacht terug naar ons verblijf en William zijn zus had ons opgepikt van carnaval en Jamie William en ik waren kapot van het feesten en dansen en dus onze ogen half gesloten. Lang duurde dat niet meer want na zon 15 min een enorme klap en de auto stond stil, ik zat achterin met Jamie maar door de klap zaten/lagen we nu voorin de auto. Die stomme troela had tegen een lantaarnpaal gereden toen ze de hoek omging! Domme van ons, niemand had een gordel om behalve William zijn zus, die tegen werd gehouden door de gordel. William integendeel vloog met zijn kop tegen de vooruit aan. Niemand had wat, ja ik was 2x zo beurs dan ik al was william een enorme buil op zijn hoofd. Op de foto zal je het zien, voor de auto zit een soort balk/rooster van massief staal, oordeel zelf maar.

De volgende dag zijn we naar okahandja gereden in een andere auto, zonder william.... Hij en zijn zus zaten aardig in de strond en moesten dus bij hun ouders blijven in Swakopmund. Wij hadden een lift geregeld. Eenmaal in Okahandja, het was prachtig... enige wat je hoorde was dieren en verder heb je een uitzicht zover het oog reikt van savanne etc. We hebben die nacht buiten onder de sterrenhemel geslapen. Het was koud, maar nog nooit in mijn hele leven zijn mooie sterren hemel gezien!

vince

Reacties

Reacties

Wilco Visser

Sjezus, prutser! haha..gelukkig dat je er heelhuids (hoewel een beetje beurs) uitgekomen bent.. Hier is het overigens hetzelfde, sterrenhemel is niet te vergelijken met het bewolkte, door uitlaatgassen verguisde Nederland.. Spreken mekaar gauw weer, maatje!

Wilco Visser

Maatje, zeker klote dat we dat gaan missen, wat voor mij nog veel erger is, is dat ik 16 juli naar het concert van Michael Jackson zou gaan :( ...

Anna staat er al zo'n 100x op :D haha..is het blonde meisje, moet je maar even bij de vorige foto's kijken..

Jij ook vooral blijven schrijven, zou het ook gaaf vinden om fotos te zien van de wedstrijd, als je die heb! Welke ben je geweest? Gaan zeker gauw afspreken als we weer in NL zijn, hoelang blijf je nog in SA?! En wanneer ga je dan Italië!? Ciao!

Bro

Hey little bro ... Ik had niet anders van je verwacht dat je dit zou meemaken. Het staat op je voorhoofd geschreven ;-) Belangrijkste is dat je een top tijd hebt daarzo en dat je "soort van" heel thuis komt.

Die video's gaat helemaal goedkomen. Ik kom er op terug :-)

lieve renee

haha tsjonge jonge ik dacht even kijken wat die jongen nu allemaal meemaakt! is het geen rugby waar die gewond van raakt is t iets anders..;) lijkt me wel gaaf zo lekker hard rijden had je nou maar je rijbewijs kon je vaker rijden:P
Het is wel erg gezellig hier in ons landje HEERLIJK weer ook! en ik vermaak me de laatste tijd erg goed met onze vakantie maatjes zo bijv tikibad en strand en een examenfeestje van mij waar ze naartoe komen:D
veel pl ! ik spreek je xx

Tara

Hij flikt het gewoon weer. Ik zeg niks.. Zelfs dan zeg ik al genoeg volgens mij ;)

Kus

vincentio

hahaha tjah, shit happends cant help it

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!