Vincent op stage in Kaapstad Zuid-Afrika

My stomach couldnt handle it anymore

14 juni 2009,

Beste luitjes,

Het is alweer een weekje geleden dat ik op mijn blog heb gezeten! Internet was er een tijdje uit dus excuses... Allereerst wil ik even mijn broeder michel feliciteren SMAK!!!! Je cadeau van mij is aan het wachten in huize van Schendel!! (No joke, want ook al zit ik hier, je denkt toch niet dat ik je vergeet he).

Goed deze week was het weer iets beter als vorige week, dus ik was iets beter...Hoewel ik me al goed voelde kon ik niet al te veel doen. Reden: Zoals sommige misschien al weten, is het 2/3 weken geleden tijdens rugby niet heel goed gegaan met mijn knie. Nou ondertussen in het ziekenhuis geweest en resultaat was dat mijn mooie kniebanden van me linker knie weer ingescheurd zijn. Gelukkig niet heel erg, maar wel degelijk voelbaar! Dus flink hard trainen, brace dragen en even een weekend geen rugby. Dit weekend ik super nieuws gehad vanuit ons koude kikkerlandje! 3 rugby maatjes van de HRC van mij komen namelijk 1 juli naar south Afrika, en jawel CAPETOWN!!!! Dus dat word natuurlijk de boel op stelten zetten... Gaat allemaal erg leuk worden! Verder ben ik voor het eerst op vrijdag naar een bioscoop geweest hier, eigenlijk wilde ik naar de nieuwe Harry potter gaan, maar ik heb een deal gemaakt met een jonge dame in Nederland dat we samen gaan. Dus het is Angels and Demons geworden, eigenlijk een soort vervolg van de Davinci Code! Serieus een aanrader, goede film...

Gisteren ben ik met een stel mensen naar een plaatje gereden dat stanford heet, het ligt zon 3 uur van capetown af. En werkelijk het uitzicht is prachtig, we zijn daar lekker uit eten geweest en geloof het of niet. Vincent heeft iets nieuws gegeten. Typisch Zuid Afrikaans, en het heet Bultang (weet niet of ik het goed spel) maargoed, raad: Het is gezouten gedroogd vlees. En al hoewel het enorm stonk heb het toch maar gegeten. Het was nog best lekker ook! Maar beetje te zout. Nadat onze buikjes vol gegeten waren hebben we besloten om naar een wijngaard te gaan! Ja je hoort het goed. Joh wat heb ik me daar vermaakt, ik heb werkelijk alle soorten wijn geproefd die er waren en ik heb het natuurlijk niet uitgespuugd. Het resultaat was dat ik straal bezopen uit de wijngaard kwam, en even een paar uur nodig had in de frisse lucht om bij te komen. We zijn daar in een soort hostel gaan slapen, waar we een 4 tal Australische backpackers tegen kwamen, twee meiden en twee boys... We hebben de avond met hun gespendeerd, met raad maar: Ja een wijntje! Vandaag zijn we niet te laat opgestaan omdat we in de planning hadden om naar een bierbrouwer te gaan! Met nog een kater van de vorige dag zat ik aan het ontbijt, alles ging aardig goed... Voelde me enorm goed, hoewel een beetje pijnlijke maag. TOTDAT Loré (Australisch meisje) me een biertje aanbood om 10 uur s'ochtends. Ging geloof ik niet helemaal goed met mijn buikje want bij de geur van bier begon het hevig te protesteren. Resultaat was dat vincent met een noodgang naar de wc rende om vervolgens zijn ontbijt aan de wc te geven! Minder plezant, maargoed. Opnieuw ontbeten en nadat mijn buik een beetje op orde was (mede dankzij papa zijn kalk tabletten) heb ik toch maar toegezegd om naar de brouwerij te gaan. We hebben er denk ik zon 4 uurtjes gezeten, verschillende soorten bier geproefd waaronder: Honingbier (mijn favoriet), bierroze, ananas bier en nog veel meer. Had het niet verwacht maar serieus super lekker, dus ik ga morgen op zoek naar een winkel waar ze honing bier verkopen. In de avond hebben we gegeten bij lynn. Nog even lekker met mijn mama gebeld, dus ik was weer helemaal gelukkig! En ben ik vervolgens lekker vroeg (voor mijn doen) naar mijn huisje vertrokken, om dit te typen en een filmpje te kijken! Dikke kus vincent

Reacties

Reacties

Tara

Het resultaat van een late mail, staat tegenover een eerste reactie op je blog ;)

Gelukkig dat je weer bent genezen van de SA griep, maar natuurlijk balen van je knie! Be carefull with it..

Geen twijfel mogelijk dat dat geen feest word als je rugby vrienden er zijn!

Dag zuiplap xxx

Volgende keer maar wel uitspuigen hea!

Wilco

Hey kerel, lekker, al die kotsverhalen, haha :P Klote van je knie, hoop dat t gauw beter wordt...Ik ga morgen ook weer posten dus hou het in de gaten ;) Kus uit Cyprus

Mirjam

Hoi hoi,
Je hebt het nog behoorlijk druk gehad voor iemand die geen rugby kan spelen, hoe ziet de bios er daar eigenlijk uit?
Proeferijen zijn echt geweldig! Heb je ook wel eens een honingwijn (mede of mead) geprobeerd?
Bij mij hebben ze trouwens een stuk uit m'n weefsel geknipt zodat m'n knieschijf weer kan bewegen, ik ga vandaag beginnen aan de fysio.
Succes met trainen!

Frances

Hee mannetje,

heerlijk die proeverijen! Vriendinnetje Amber was twee weken terug in SA aan het werk, ahum, wijn proeven dus!!! Ze kwam ook al met wilde verhalen en heerlijke smaken terug :-)
Enjoy en succes met knieetje (snif..)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!